Το λεγόμενο content marketing, έχει την τιμητική του το τελευταίο διάστημα. Τα κείμενα και οι εικόνες της ιστοσελίδας σας, έχουν πλέον καταλυτικό ρόλο για την εμπειρία πλοήγησης των επισκεπτών σας. Στην πραγματικότητα, οι εικόνες της ιστοσελίδας σας, επηρεάζουν περισσότερο από ότι τα γραπτά σας κείμενα. Στατιστικές μελέτες έχουν αποδείξει κείμενα τα οποία συνοδεύονται από εικόνες είναι κατά 80% πιο πιθανό να διαβαστούν και κατά 64% πιο πιθανό να θυμούνται αργότερα το περιεχόμενο οι επισκέπτες.
Με άλλα λόγια, η ιστοσελίδα σας χρειάζεται εικόνες. Το κύριο ζήτημα που τίθεται είναι: Από πού πρέπει να προμηθευτείτε τις φωτογραφίες που θα εισάγετε στην ιστοσελίδα σας;
Stock Φωτογραφίες vs. Original Φωτογραφίες
Οι Stock Φωτογραφίες, είναι η προφανής λύση λόγω του ότι είναι οικονομική και εύκολη, αν επιθυμείτε απλά μια επαρκή εικόνα. Βέβαια, η επιλογή stock φωτογραφιών, ακολουθείται με ορισμένα ζητήματα και τους κινδύνους:
Οι Stock Φωτογραφίες, μπορούν να αγοραστούν από τον οποιονδήποτε. Αυτό σημαίνει ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων, με την αγορά μιας εικόνας, δεν γίνεστε και ο αποκλειστικός ιδιοκτήτης της. Ουσιαστικά αγοράζετε τα δικαιώματα χρήσης μιας φωτογραφίας, όπου εκατοντάδες ή χιλιάδες άλλα άτομα και επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αγοράσουν επίσης.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι πελάτες σας να έχουν δει τις Stock Φωτογραφίες σας από πριν, πιθανόν σε ιστοσελίδα ανταγωνιστή σας ή ακόμα χειρότερα σε κάποια fake σελίδα. Αν μια φωτογραφία στην ιστοσελίδα σας, θυμίζει μια κακή εμπειρία του επισκέπτη σας από κάποια άλλη εταιρεία, ταυτόχρονα επηρεάζεται αρνητικά και με την δική σας ιστοσελίδα. Προφανώς, αυτό είναι κακό για την διαδικτυακή σας παρουσία.
Είναι κατά 80% πιο πιθανό οι επισκέπτες σας να διαβάσουν το περιεχόμενο σας αν αυτό συνοδεύεται από εικόνες. #ContentMarketing
Οι Stock Φωτογραφίες, φαίνονται “ψεύτικες”
Οι Stock Φωτογραφίες, παρουσιάζουν θέματα και κλισέ που όλοι μας έχουμε δει αρκετές φορές. Πόσες φορές έχετε δει ένα χαμογελαστό άτομο με ακουστικά ή παραλλαγές αυτού; Πρόκειται για το απόλυτο θέμα στοκ φωτογραφίας για την παρουσίαση της πελατειακής εξυπηρέτησης/ support στις εταιρικές ιστοσελίδες.
Οι Stock Photos με θέμα την Υποστήριξη πελατών έχουν κυκλοφορήσει τόσο πολύ που έχουν γίνει πια αδιάφορες και είναι εύκολο να αγνοηθούν. Συγκριτικά, οι πρωτότυπες φωτογραφίες έχουν προσωπικότητα και τύπο.
Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλύτερα σε εικόνες που θεωρούνται αυθεντικές!
Πειράματα και μελέτες Marketing, έχουν αποδείξει ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 35% όταν οι πελάτες έβλεπαν πρωτότυπες/αυθεντικές εικόνες. Άλλες μελέτες έχουν αποδείξει ότι ο επισκέπτης αγνοεί μια stock φωτογραφία ενώ παρατηρεί μια αυθεντική κατά 45% περισσότερο από μια stock φωτογραφία.
Πως να “δημιουργήσετε” Original φωτογραφίες
Έχετε δύο επιλογές όταν θέλετε να δημιουργήσετε δικές σας φωτογραφίες για την εταιρική σας ιστοσελίδα:
- Να προσλάβετε επαγγελματία
- Να φωτογραφήσετε εσείς
Προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο για τις εταιρικές σας φωτογραφίες. Μπορείτε ακόμη να τραβήξετε φωτογραφίες με οικονομικές προσιτές κάμερες (ή το κινητό τηλέφωνό σας). Σε κάθε περίπτωση όμως, σίγουρα θα είναι καλύτερες σε σχέση με τις Stock φωτογραφίες. Αν θέλετε φωτογραφίες που είναι υψηλής ποιότητας, τότε αξίζει τον κόπο να προσλάβετε έναν επαγγελματία.
Κάντε μια έρευνα αγοράς ώστε να βρείτε επαγγελματίες φωτογράφους που να εργάζονται και στον χώρο σας. Πριν προσλάβετε έναν επαγγελματία, δείτε το portfolio του για να εξακριβώσετε αν σας ταιριάζει η δουλειά του.
Αν οι τιμές επαγγελματία φωτογράφου είναι εκτός του προϋπολογισμού σας, μπορείτε να αναθέσετε την εργασία σε κάποιον σπουδαστή φωτογράφο όπου σαφέστερα το κόστος θα είναι χαμηλότερο. Η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή όσο η αγορά μιας στοκ φωτογραφίας, αλλά ο χρόνος και το κόστος αξιοποίησης δικών σας φωτογραφιών αξίζει τον κόπο. Σας δίνεται η ευκαιρία να δείξετε στους επισκέπτες σας την αληθινή προσωπικότητα σας και να επικοινωνήσετε μαζί τους όχι με ένα τόσο γενικευμένο τρόπο όσο η φωτογραφία μιας “χαμογελαστής κυρίας με ακουστικά”.