Το έναυσμα για το post αυτό ήταν τα συχνά τηλεφωνήματα πελατών άλλων εταιρειών όπου εξοργισμένοι και αγανακτισμένοι από τον πάροχο φιλοξενίας τους, ψάχνουν για νέο πάροχο με την ελπίδα ότι η νέα τους επιλογή θα τους εξασφαλίσει επιτέλους όλα αυτά που “όλοι” οι πάροχοι φιλοξενίας υπόσχονται, και που όπως φαίνεται λίγοι είναι σε θέση να τηρήσουν. Άλλος ένας λόγος-κίνητρο, ήταν όλα αυτά που επί σειρά ετών διαβάζω στα forums σχετικά με τις διαμαρτυρίες δυσαρεστημένων πελατών… όπως “η υποστήριξη είναι ανύπαρκτη”, “δεν υπήραν backup όταν κράσαρε ο server του host μου“, “ο host μου έχασε όλα μου τα δεδομένα“, “το site μου είναι down αρκετές φορές“, “συχνά δε δουλεύει το email μου“, “δεν απαντά κανείς τα τηλεφωνήματα και τα mails μου“, “ο server σέρνεται αρκετές φορές μέσα στην ημέρα“, “πάλι έπεσε ο server” … και πολλά παρόμοια σχόλια.
Ένα σημείο (χαρακτηριστικό θα έλεγα του διαδικτύου) το οποίο μπορεί να ξεγελάσει και να προκαλέσει λανθασμένα συμπεράσματα σε ότι αφορά στις επιλογές μας σε εταιρείες μέσω διαδικτύου, είναι η έλλειψη της προσωπικής φυσικής επαφής. Για παράδειγμα, ένα καλοστημένο website μιας “εταιρείας”, μπορεί εύκολα να δημιουργήσει αίσθημα εμπιστοσύνης και να οδηγήσει τον καταναλωτή στην αγορά, χωρίς να τον κάνει να σκεφτεί ότι αυτό που κρύβεται πίσω από το καλοστημένο website μπορεί να μην ανταποκρίνεται στην εικόνα που δίδεται.
Για την ασφάλειά σας λοιπόν, σας προτρέπουμε να διαβάσετε τα παρακάτω σημεία πριν αποφασίσετε να εμπιστευτείτε και να αναθέσετε την ηλεκτρονική σας παρουσία σε μια οποιαδήποτε εταιρεία.
1. Φυσική έδρα και έμπειρο προσωπικό: Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει πραγματική φυσική έδρα, τηλεφωνική υποστήριξη από φυσικό πρόσωπο onsite και όχι από “αυτοματοποιημένες λύσεις” υπηρεσιών τύπου τηλεγραμματείας. Υπάρχουν πολλοί που απλά στήνουν μια σελίδα και προσφέρουν υπηρεσίες χωρίς καμιά υποδομή, με ενασχόληση ερασιτεχνικά στον ελεύθερό τους χρόνο.
2. Εγκυρότητα υποσχέσεων: Βεβαιωθείτε ότι αυτά που υπόσχεται το website, είναι δυνατόν να εφαρμοστούν, και δεν είναι απλώς μεγάλα λόγια με στόχο την προσέγγιση θυμάτων. Για παράδειγμα θα δείτε ότι “εταιρείες” υπόσχονται απεριόριστο χώρο όταν όμως από φύση δεν υπάρχουν αποθηκευτικά μέσα με φυσική δυνατότητα απεριόριστου χώρου. Αυτό είναι το λεγόμενο “overselling”, πώληση δηλαδή πάνω από αυτό που πραγματικά μπορεί να προσφερθεί με σκοπό τον εντυπωσιασμό άρα και την ευκολότερη προσέλκυση του πελάτη.
3. Αντίγραφα ασφαλείας: Βεβαιωθείτε ότι η εταιρία που θα επιλέξετε για τη φιλοξενία των πολύτιμων σελίδων σας, είναι σε θέση να σας εξασφαλίσει κατά 100% αντίγραφα ασφαλείας αν ποτέ παραστεί ανάγκη. Έχουν χαθεί χιλιάδες ιστοσελίδες όταν servers χάλασαν και η “εταιρεία” δεν κρατούσε αντίγραφα ασφαλείας (backup).
4. Πραγματική 24ωρη υποστήριξη: Βεβαιωθείτε ότι η εταιρία που θα επιλέξετε για τη φιλοξενία των δεδομένων σας είναι σε θέση να σας προσφέρει πραγματική 24ωρη υποστήριξη. Στείλτε ένα email και δείτε σε πόσο χρόνο θα λάβετε απάντηση, είναι πολύ σημαντικό να μπορείτε να έχετε τον “άνθρωπό σας” δίπλα σας, όποτε παραστεί ανάγκη.
5. Τιμές σε συνδυασμό με ποιότητα υπηρεσίας: Βεβαιωθείτε ότι οι τιμές είναι πραγματικά “value for money”. Συγκρίνετε όλα τα στοιχεία που δίδονται και καταλήξτε αν πραγματικά αξίζει. Θυμηθείτε ότι καμιά φορά, ένα ευρώ παραπάνω, αξίζει προκειμένου να εξασφαλίσουμε τον επαγγελματισμό και τη υποστήριξη. Μια λίγο χαμηλότερη τιμή δεν έχει καμία αξία αν το web site σας είναι κάτω και δεν ανταποκρίνεται κανείς στα αιτήματά σας.
6. Υποδομή Servers (hardware): Ενημερωθείτε για την υποδομή των servers της εταιρείας. Καινούριοι, επώνυμοι, ισχυροί dedicated servers, εξασφαλίζουν σαφώς υψηλότερες επιδόσεις και ελάχιστη πιθανότητα βλάβης, απ’ ότι δεύτερο ή και τρίτο χέρι μεταχειρισμένων PC που εκτελούν καθήκοντα server σε φτηνά datacenters.
7. Φήμη και σχόλια πελατών: Ελέγξτε τη φήμη του μελλοντικού σας συνεργάτη. Εδώ έρχεται το “google is my best friend”. Κάντε μια αναζήτηση, πολλά θετικά ή αρνητικά στοιχεία μπορεί να αποκαλυφθούν στα πρώτα λεπτά της αναζήτησής σας.