Στο σημερινό άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας παρουσιάσουμε κάποια βασικά tips ώστε να σχεδιάσετε ένα πετυχημένο λογότυπο.
Το πρώτο και το πιο σημαντικό tip είναι ότι πρέπει εσείς οι ίδιοι πρωτίστως να κατανοήσετε την επωνυμία σας, τον στόχο της εταιρείας σας, το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε και το τι επιθυμείτε να επικοινωνεί το λογότυπο σας. Επίσης πρέπει ο στόχος της εταιρείας σας να είναι ξεκάθαρος.
Το λογότυπο για μία εταιρεία αντιπροσωπεύει την προσωπικότητα και την φιλοσοφία της. Ένα πετυχημένο λογότυπο πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Επίσης πρέπει να μεταδίδει εύκολα και κατανοητά το όραμα της εταιρείας.
Τα σχήματα, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τον σχεδιασμό του.
Είναι πολύ χρήσιμο να εξετάσετε σε τι κοινό θα απευθυνθείτε και τι είδους σχέδιο θα τους αρέσει. Επίσης εύστοχη πρέπει να είναι η επιλογή σας σχετικά με τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και τα διάφορα άλλα στοιχεία για σχεδίαση.
Επιπλέον λάβετε υπόψη σας ότι το λογότυπο σας θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε μέγεθος είτε αφορά οθόνη ηλεκτρονικών συσκευών είτε αφορά ταμπέλες αλλά και πλατφόρμες όπως facebook κτλ. Οπτικά θα πρέπει να είναι άρτιο, καθαρό και ευανάγνωστο. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που θα ήταν καλό να έχει, είναι να μπορεί να αναπαραχθεί σε ασπρόμαυρο και σε χρώμα.
Σημαντικό είναι να αποφεύγετε την χρήση έτοιμων εικόνων διότι πολλές εταιρείες ψάχνοντας για εύκολες λύσεις καταφεύγουν στις έτοιμες εικόνες και αυτό δε τις κάνει να διαφοροποιούνται και να είναι ελκυστικές. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα σχέδιο που θα σας αντιπροσωπεύει και θα είναι μοναδικό, θα είναι διαχρονικό και θα μπορεί κάποιος να το θυμάται εύκολα. Μπορείτε να βρείτε δωρεάν logo builders στο παγκόσμιο ιστό και να το σχεδιάσετε μόνοι σας, δε χρειάζεται να διαθέσετε μεγάλα ποσά για κάτι τέτοιο.
Μερικά tips ακόμη..
Εικονίδιο = Σύμβολο
Το εικονίδιο το οποίο θα χρησιμοποιήσετε, σκεφτείτε το ως σύμβολο της εταιρείας σας όχι απλά ως εικόνα. Φροντίστε να είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό, διαχρονικό, αναγνωρίσιμο και να προκαλεί συναισθήματα. Επίσης το εικονίδιο σας δε πρέπει να είναι μικρότερο σε ύψος από αυτό του κειμένου σας.
Κεφαλαία ή πεζά γράμματα;
Θα πρέπει να το ισορροπήσετε. Γενικά τα πεζά γράμματα δημιουργούν μια πιο καθημερινή ατμόσφαιρα ενώ τα κεφαλαία μια πιο αυστηρή, ισχυρή με επίδειξη εξουσίας. Θα πρέπει να μάθετε να τα συνδυάζετε , σε αυτό θα βοηθήσουν και οι γραμματοσειρές και τα χρώματα τα οποία θα επιλέξετε. Μην ξεχνάτε, όλα τα πρέπει να ταιριάζουν με την φιλοσοφία της εταιρείας σας.
Όνομα εταιρείας και σλόγκαν
Οπτικά είναι σημαντικό το σλόγκαν σας να είναι μικρότερο από το όνομα σας. Επομένως μπορείτε να πειραματιστείτε με την γραμματοσειρά και τους χαρακτήρες που θα χρησιμοποιήσετε στα στοιχεία από τα οποία αποτελείται το λογότυπό σας πχ πιο χοντρή γραμματοσειρά για το όνομα και πιο λεπτή για το σλόγκαν.
Πλαίσιο λογότυπου
Ορισμένα λογότυπα φαίνονται καλύτερα όταν περιβάλλονται από ένα όμορφο πλαίσιο. Καλό είναι να αφήσετε αρκετό χώρο μεταξύ του πλαισίου και του λογότυπου που έχετε επιλέξει. Εάν σας φαίνονται τα στοιχεία του λογότυπου πολύ <κολλητά>, απλώς μεγεθύνετε το πλαίσιο ή μειώστε το μέγεθος της γραμματοσειράς.
Χειρισμός φόντου
Θα πρέπει να προσέξετε να <μη χάνεται> το λογότυπο σας στο φόντο που πιθανόν να επιλέξετε να έχει ή στο φόντο της πλατφόρμας που θα ενταχθεί. Το λογότυπο σας, θα πρέπει πάντα να είναι ευανάγνωστο και <ορατό> πχ εάν το χρώμα του κειμένου σας είναι λευκό, επιλέξτε ένα πιο σκούρο χρώμα φόντου, όπως μαύρο. Επίσης είναι σημαντικό στα χρώματα που θα διαλέξετε, μην παραλείψετε να μελετήσετε την ψυχολογία που θα δημιουργούν στον δέκτη και φροντίστε πάνω από όλα να υπάρχει πλήρης στοίχιση όλων των στοιχείων σας.
Παρουσιάζοντας ένα δείγμα λογοτύπων σε γνωστούς σας, μπορείτε να λάβετε σημαντικές πληροφορίες για το τι πιθανόν πρέπει να διορθώσετε και έτσι θα πετύχετε ένα πιο αποδοτικό αποτέλεσμα.