Για να γνωρίσετε στο ευρύτερο κοινό το προϊόν, την υπηρεσία ή το brand σας, θα πρέπει να το διαφημίσετε. Διαφορετικά, είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να σας μάθει κανείς και να σας προτιμήσει, παρά μόνο εάν από τύχη “πέσει πάνω σας” και σας εμπιστευθεί ή σας προτιμήσει λόγω σύστασης.
Για τα brands που στοχεύουν σε δημοτικότητα πέραν της γειτονιάς ή των κοινών γνωστών κι επιθυμούν να κερδίσουν πελάτες από όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γεωγραφική εμβέλεια – γιατί όχι κι από όλο τον κόσμο- τότε η διαφήμιση είναι επιτακτική και δεδομένη. Πως αλλιώς θα εκτοξευθεί η δημοφιλία του brand;
Αναλογιστείτε κι εσείς οι ίδιοι: στα ράφια ενός super market υπάρχουν προϊόντα που τα γνωρίζετε κι άλλα που δεν τα γνωρίζετε, Brands που τα βλέπετε και τα ακούτε καθημερινά κι άλλα ανώνυμα ή λιγότερο δημοφιλή που στο πίσω μέρος του μυαλού σας τα θεωρείτε αντίγραμα των επώνυμων. Εάν όμως κι αυτά τα brands είχαν τη δυναμική να επενδύσουν σε διαφήμιση και σας βομβάρδιζαν καθημερινά με το logo ή το slogan τους τότε σίγουρα όχι μόνο αντίγραφα δεν θα τα θεωρούσατε αλλά ισότιμα προϊόντα των επώνυμων.
Η διαφήμιση λοιπόν, το marketing στο οποίο επενδύει μια επιχείρηση, μπορεί να τη φέρει στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων του κοινού, μεταξύ των αξιόπιστων και popular brands.
Ποια διαφήμιση όμως θα πρέπει να προτιμήσει μια επιχείρηση ώστε να είναι και αποδοτική και value for money; Κάποιοι νεοτεριστές σπεύδουν να δηλώσουν ότι τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης έχουν τελειώσει κι αποτελούν πεπαλαιωμένες πρακτικές διαφήμισης, ότι το μέλλον είναι στο διαδίκτυο κ.ο.κ. Εμείς θα πούμε ότι ο συνδυασμός των μέσων διαφήμισης – παραδοσιακά και σύγχρονα- επιφέρει τα ποιοτικότερα αποτελέσματα για το brand awareness. Σαφώς υπάρχουν παράμετροι τις οποίες θα πρέπει να λάβετε υπόψιν πριν ξεκινήσετε τη διαφήμιση σας όπως η ηλικιακή κλίμακα που στοχεύετε, ο τρόπος προβολής του ανταγωνισμού σας και το budget σας(!)
Ας ξεκινήσουμε όμως με τα οφέλη μιας διαφήμισης με τα παραδοσιακά μέσα, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο – κατάλογοι – fliers, πινακίδες και billboards, ντύσιμο ΜΜΜ κ.α.:
Προπαντός να τονίσουμε ότι δεν είναι τυχαίο που υπάρχουν ακόμα. Προφανώς και υπάρχει μερίδα του πληθυσμού που λόγω μη εξοικείωσης με τα σύγχρονα μέσα πείθονται από την “πεπατημένη”. Εάν στοχεύετε και σε αυτό το κοινό τότε δεν πρέπει να απαρνηθείτε την παραδοσιακή διαφήμιση. Η ταχύτερη γνωριμία με ένα brand γίνεται – είτε μας αρέσει είτε όχι- μέσα από την τηλεόραση η οποία εξακολουθεί να αποτελεί το δυνατότερο μέσο διαφήμισης. Γιατί υπάρχει σε όλα τα σπίτια και γιατί όλοι μέσα στην ημέρα θα καταναλώσουν λίγο ή πολύ χρόνο παρακολουθώντας κάποιο πρόγραμμα. Φυσικά και γι’ αυτό το λόγο, η τηλεόραση ανέκαθεν ήταν το ακριβότερο μέσο. Επιπρόσθετα, να τονίσουμε ότι δεν αρκεί να διαφημιστείτε μια φορά, να προβάλλετε το brand σας στο ευρύ κοινό και μετά να εξαφανιστείτε ή να περιοριστείτε σε σποραδικές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, μέσω banner ads ή google adwords. Το κοινό για να σας εμπιστευθεί θα πρέπει να σας βλέπει και να σας ακούει συχνά, οπότε η τακτική διαφήμιση σας είναι δεδομένη.
Δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση να επενδύσετε μια περιουσία αλλά ευελπιστώντας η ευρεία διαφήμιση να σας φέρει πελάτες και πωλήσεις (ROI) δαπανήστε μέρος των κερδών σας στην επαναλαμβανόμενη διαφήμιση.
Οι κατάλογοι και τα fliers…. όσο πεπαλαιωμένα κι αν ακούγονται, δεν έχουν τελειώσει ακόμη. Εάν το προϊόν ή υπηρεσία σας μπορεί να αποτυπωθεί σε flier, τότε δοκιμάστε το κι αυτό κι εστιάστε σε περιοχές που σας ενδιαφέρουν.
Από την άλλη υπάρχει το σύγχρονο marketing με Newsletters, Social Media, google ads, blog posts, infographics – νέο trend, videos, youtube ads, ebooks κ.α.
Πολύ δυνατοί τρόποι διαφήμισης που θεωρούνται και είναι μακράν πιο στοχευμένοι και προσωπικοί, αφορούν στις σύγχρονες συνήθειες των ανθρώπων και σχετικά με το budget δεν θα χρειαστεί να ξοδευτείτε τόσο όσο με τους παραδοσιακούς παραπάνω promo τρόπους.
Τα κανάλια διανομής στις περιπτώσεις του διαδικτυακού marketing είναι τελείως διαφορετικά, άλλα free κι άλλα όχι, με δυνατότητες φιλτραρίσματος του κοινού απήχησης κι έλεγχο του κόστους. H διαφήμιση μέσω αυτών είναι πιο στοχευμένη κι επιτρέπει την αλληλεπίδραση με το κοινό σας.
Και στο σημείο αυτό ας κάνουμε μια σύντομη σύγκριση μεταξύ των τρόπων διαφήμισης:
Traditional VS Content Marketing
Κοινό απήχησης: Oι πάντες VS Οι ενδιαφερόμενοι
Budget: αρκετά υψηλό VS υπολογισμένο μέχρι το τελευταίο cent
Interaction: Μονόλογος VS διάλογος
Στόχος: Προσφορά VS Ζήτηση
Αποτελέσματα: Απροσδιόριστα VS Μετρήσιμα
Κι επαναλαμβάνουμε ότι το ιδανικό θα ήταν να εντάξετε στο marketing πλάνο σας ένα μείγμα των παραπάνω τρόπων διαφήμισης, προβάλλωντας το brand σας με σωστούς οικονομικούς υπολογισμούς σε όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια. Παγιώστε το διαφημιστικό σας πλάνο με αναπροσαρμογές όποτε χρειάζεται είτε στο budget είτε στο content είτε στα κανάλια διανομής και αποφύγετε σπασμωδικές διαφημίσεις – όσο μεγάλες κι αν είναι σε έκταση και κόστος- διότι σε βάθος χρόνου έχει αποδειχτεί ότι αποδίδουν μόνο προσωρινά – ευκαιριακά.