Τι πρέπει να προσέχετε όταν αναζητάτε εταιρία Web Hosting
Η φιλοξενία της ιστοσελίδας σας είναι το πρώτο και κυριότερο δεδομένο για την ορθή της λειτουργία. Κατά την αναζήτηση μας όμως για τον κατάλληλο Hosting Provider, ακούμε τόσο πολλά που τελικά το τοπίο αναζήτησης θολώνει…
Ποια όμως είναι τα κριτήρια επιλογής; Παρακάτω παραθέτουμε ενδεικτικά έναν “οδηγό” για ζητήματα που καλό θα ήταν να λάβετε υπόψιν σας πριν την τελική επιλογή παρόχου φιλοξενίας:
Ο Χώρος…
Σίγουρα ακούτε βαρύγδουπες δηλώσεις για “απεριόριστο χώρο”, “Unlimited web space” κοκ..
Σε αυτήν την περίπτωση αρκεί η λογική σκέψη: Τι με φιλοξενεί; Ένας server. Τι είναι ένας server; Μηχάνημα. Επομένως αυτό το μηχάνημα είναι φυσικό να έχει όρια από τη φύση του. Άρα προσοχή στα πωλησιακά τρικ του απεριόριστου χώρου, διότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται.
Διαβάστε περισσότερα για όλη την αλήθεια πίσω από το ψέμα του απεριόριστου χώρου εδώ.
Ο κατάλληλος χώρος του πακέτου φιλοξενίας, είναι αυτός που καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες μας. Λαμβάνουμε πάντα υπόψιν το μέγεθος της ιστοσελίδας μας και τον χώρο που θα χρειαστούμε για τα emails μας.
Τα Email…
Το βασικό μας εργαλείο για να λαμβάνουμε και να στέλνουμε την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία είναι τα Email μας. Μελετούμε εκ των προτέρων τις παρεχόμενες από τους web hosts λύσεις σχετικά με τον αριθμό λογαριασμών Email που μπορούν να φιλοξενηθούν στο πακέτο μας, από που θα μπορούμε να τα βλέπουμε (πχ μπορούν να συνδεθούν με outlook;) κοκ. Πέραν όμως από τα χαρακτηριστικά, σοβαρό λόγο αποτελεί η αξιοπιστία των IPs που χρησιμοποιεί ο hosting provider, ώστε να είναι “καθαρές”, να περνούν τα φίλτρα των servers και να μην κόβονται από τα antispam φίλτρα.
Η Υποστήριξη…
Ίσως το κυριότερο κριτήριο επιλογής παρόχου φιλοξενίας είναι η υποστήριξη:
Σαφώς και πρέπει να υπάρχει φυσική έδρα με έμπειρο προσωπικό. Θα θέλατε να σας εξυπηρετεί ο “κύριος με την παντόφλα” από το σαλόνι του σπιτιού του ερασιτεχνικά, ή να έχετε υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό;
24/ωρη Υποστήριξη. Αλλά πραγματική 24/12/365 υποστήριξη. Δυστυχώς πολλοί το τάζουν, ελάχιστοι το τηρούν. Στείλτε ένα email για να δείτε σε πόσο χρόνο θα λάβετε απάντηση. Πολύ σημαντικό είναι να σας παρέχονται πολλαπλές επιλογές επικοινωνίας όπως τηλεφωνική υποστήριξη, υποστήριξη μέσω email ή σύστημα υποβολής αιτημάτων (ticket system), Live Chat κοκ. Σίγουρα η μέριμνα για λογαριασμό σας από τον υποψήφιο πάροχο φιλοξενίας και η δημοσίευση σχετικών βοηθημάτων, εργαλείων, άρθρων που θα σας λύσουν τα χέρια, είναι πολύ σημαντική.
Τα αντίγραφα ασφαλείας…
Κοινώς τα Site Backup. Φαντάζεστε να “χαλάσει” ο server που σας φιλοξενεί και ο πάροχος φιλοξενίας σας να μην διατηρεί αντίγραφο ασφαλείας; Ενημερωθείτε σχετικά με τα Backup που διατηρούνται και αν φιλοξενούνται στον ίδιο με την ιστοσελίδα σας server (εάν είναι στον ίδιο server δεν είναι ασφαλής επιλογή).
Η υποδομή…
Δυστυχώς το τελευταίο που μπορούμε να ελέγξουμε είναι η υποδομή που φιλοξενείται η ιστοσελίδα μας. Φροντίζουμε να έχουμε εικόνα του data center που μας φιλοξενεί και κατά πόσο είναι πιστοποιημένο. Ενημερωνόμαστε σχετικά με τους servers της εταιρείας εάν είναι καινούριοι, επώνυμοι, ισχυροί dedicated servers προσέχοντας να μην είναι από δεύτερο ή και τρίτο χέρι μεταχειρισμένα PC που εκτελούν καθήκοντα server σε φτηνά datacenters.
Αποτέλεσμα μιας σύγχρονης υποδομής είναι και το Uptime, δηλαδή η διαθεσιμότητα της ιστοσελίδας .
Οι τιμές…
Λαμβάνοντας υπόψιν και κατανοώντας τα παραπάνω, καταλαβαίνουμε γιατί το ένα πακέτο φιλοξενίας στην μια εταιρεία κοστίζει x€ και στην άλλη εταιρεία xx€. Ισχύει το ότι πληρώσεις παίρνεις; Σίγουρα το value for money είναι σημαντικό και πάντα έχουμε υπόψιν μας ότι ένα ευρώ παραπάνω, αξίζει προκειμένου να εξασφαλίσουμε τον επαγγελματισμό και τη υποστήριξη.