H εμπειρία μας στην κατασκευή sites και η συνεχής παρακολούθηση των αλλαγών στους αλγορίθμους της Google, μας έχουν οδηγήσει σε ορισμένες ακέραιες εκτιμήσεις σχετικά με το τι “συμπαθεί” και τι όχι η Google. Το moto “It’s all about Google” προέκυψε από τον πρωταρχικό ρόλο της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης στις διαδικτυκές μας ανάγκες, με αποτέλεσμα να καθορίζει τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις στην κατασκευή ενός ιστoτόπου πλέον.
Εκεί που έχουμε εμπειρικά καταλήξει είναι ότι η Google “ερωτεύεται” από την πρώτη κιόλας αναζήτηση sites που πληρούν τα παρακάτω (ενδεικτικά):
- Τακτική ανανέωση περιεχομένου: H Google θέλει “τροφή”. Εάν ανανεώνετε τακτικά το site σας, είτε με την προσθήκη νέων προϊόντων, αλλαγή λεκτικών, προσθήκη νέων σελίδων ή τη δημιουργία blog, η Google θα λατρέψει το site σας καθώς εμπλουτίζει και τη δική της database.
- Πλούσιο περιεχόμενο: Ενισχύστε τα κείμενα σας με άρθρα ή επιπλέον περιεχόμενα που σχετίζονται με τις υπηρεσίες ή το προϊόν σας.
Πώς θα το κάνετε αυτό;
Προσθέστε σχετικά άρθρα ώστε να δέχεστε στο site σας επισκέπτες που αναζητούν παρεμφερείς λέξεις-κλειδιά με αυτές που αφορούν στο προϊόν σας, και τις οποίες έχετε εντάξει μέσω του άρθρου. Κερδίστε περισσότερες εμφανίσεις σε εκτενέστερες αναζητήσεις και περισσότερη επισκεψιμότητα συγχρόνως.
- Φιλικά URLs: Η λέξη url είναι ακρώνυμο των λέξεων Universal Research Locator και αφορά στη μοναδική ονομασία μιας web page. H Google ευνοεί τους φιλικούς συνδέσμους εννοώντας τα URLs που έχουν άμεση συνάρτηση με το περιεχόμενο της σελίδας. Είναι πολύ λογικό λοιπόν κατά την αναζήτηση του όρου “web hosting” λόγου χάριν, να προωθήσει μια web page με URL domain.gr/web-hosting παρά domain.gr/page12
- Ταχύτητα: Το Α και το Ω για την Google, που θέλει τα πάντα να γίνονται γρήγορα. Ο τρόπος με τον οποίο η Google κατατάσσει τα sites στη σειρά των αποτελέσματων που “σερβίρει” είναι καθαρά μαθηματικός. Πρόκειται για έναν αλγόριθμο που αποτελεί μείγμα πολλών διαφορετικών παραγόντων, ένας εκ των οποίων είναι και ο χρόνος απόκρισης της σελίδας μετά το request. Περιποιηθείτε τον ιστότοπο σας, ελαφρύνετε τις σελίδες και το περιεχόμενο και θυμηθείτε ότι ο καλοπροσεγμένος-συμμαζεμένος κώδικας βελτιώνει την απόδοση σας.
- Παλαιότητα domain: Σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι και ο πιο αξιοκρατικός τρόπος κατάταξης αλλά για την Google ισχύει “το γνώριμο είναι και καλύτερο”. Σε μια αναζήτηση λοιπόν, ο ανταγωνιστής που έχει το domain (και το site) περισσότερο καιρό από εσάς θα προηγηθεί στα αποτελέσματα σε σχέση με εσάς που μπορεί να κατοχυρώσατε το domain σας και βγήκατε online προ μιας εβδομάδας. Λίγη υπομονή και τα αποτελέσματα θα βελτιωθούν αρκετά με την πάροδο του χρόνου.
Στο μεσοδιάστημα αυτό, έχετε όλο το χρόνο που χρειάζεστε για να προβείτε σε καθοριστικές αλλαγές στο site σας που θα σας εξιδανικεύσουν στα “μάτια” της Google… Ανατρέξτε σε προηγούμενο άρθρο με το τι πρέπει να αποφύγετε.