Οι Social Media platforms είναι η νέα ΔΥΝΑΜΗ στα μέσα προβολής και διαφήμισης. Αυτό που τις καθιστά TOP marketing tool είναι το μεγάλο ποσοστό των inernet users που τις χρησιμοποιεί καθημερινά και η συνεχόμενη (ραγδαία) αύξηση του ποσοστού αυτού.
Πολλές φορές θα έχετε δει κι εσείς ότι πέρα από τα posts των “connections” σας, στο timeline εμφανίζονται κι άλλα posts με την ένδειξη “χορηγούμενο” ή προτεινόμενες σελίδες (sponsored ή suggested). Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι εμφανίσεις αυτές και σίγουρα δεν εμφανίζονται οι ίδιες διαφημίσεις σε όλους. Μέσω φιλτραρίσματος από τα Likes, τις πληροφορίες προφίλ, τις κοινοποιήσεις, τα follows & tweets, έχει διαμορφωθεί ένα προφίλ για εσάς (σε κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε: Facebook, G+, Twitter, Instagram κ.α.) σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας, το φύλο, την ηλικία σας, την εργασία και τα ενδιαφέροντα σας. Οπότε ο,τι εμφανίζεται στον “τοίχο” σας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σας αρέσει και θα προβείτε σε interaction (like, favorite, retweet κ.α.).
Αυτός είναι και ο στόχος των πληρωμένων διαφημίσεων (ή boosted ή sponsored ή suggested). Διαθέτετε ένα budget στην πλατφόρμα προκειμένου να εμφανίσει τη διαφήμιση σας σε όσο το δυνατόν περισσότερους στοχοθετημένους χρήστες. Περιορίζετε το κοινό σας με βάση δημογραφικά στοιχεία και στοχεύετε! Αυτός είναι ένας τρόπος που μπορείτε να εκμεταλλευθείτε τις social πλατφόρμες το περισσότερο δυνατό και φυσικά να βγάλετε κάτι από όλους αυτούς τους χρήστες παγκοσμίως (friends ή followers).
Υπάρχει κι ο οργανικός τρόπος διαφήμισης που φυσικά είναι χρονοβόρος και θέλει πολλή (μα πολλή) δουλειά. Σίγουρα θα πρέπει να επενδύσετε και σε αυτό διότι μακροπρόθεσμα είναι ένας αποδοτικός cost-free marketing τρόπος. Αλλά, ΠΡΟΣΟΧΗ, στο οργανικό marketing τα posts σας θα πρέπει να είναι και κάπως διασκεδαστικά / ενδιαφέροντα όχι μόνο sell-focused. Το κοινό δε δεσμεύεται ούτε αλληλεπιδρά με τα posts που από μακρυά φωνάζουν “Αγοράστε”. Κεντρίστε πρώτα το ενδιαφέρον του χρήστη και μετά θα σας προτιμήσει, να είστε σίγουροι για αυτό.
Ποια posts γίνονται retweet, repost, αναδημοσιεύονται και μετατρέπονται σε viral; Αυτά που είναι επίκαιρα, αστεία, σαρκαστικά κι έξυπνα. Δημιουργήσετε κάτι αντίστοιχο με την πρώτη ευκαιρία και θα εκπλαγείτε από την αντίδραση του κοινού που θα “λατρέψει” το post σας. Τεράστιο παράδειγμα το ice bucket challenge πέρυσι το καλοκαίρι που έγινε viral σε όλα τα μέσα αλλά και πιο πρόσφατα το οργανικό post των OREO Cookies που εκμεταλλεύθηκε τη διακοπή ρεύματος κατά τη διάρκεια του SuperBowl με ένα πολύ “έξυπνο” post και κέρδισε περισσότερα από 15.000 retweets (cost-free marketing).
Δωστε ζωή και κίνηση στα posts σας γιατί όπως λέει και μια λαϊκή ρήση: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις. Έτσι είναι, με μια εικόνα μπορείτε να πείτε περισσότερα, έτσι θα αποφύγετε τα μακροσκελή & “κουραστικά” posts και θα κερδίσετε πιο εύκολα τους users. Χρησιμοποιήστε video, εικόνα ή GIF – τη νέα μόδα με τις animated εικόνες σε loop.
Hashtags #- Trend με μανία. Πλέον ό, θέλουμε να πούμε με λέξεις ή προτάσεις το λέμε με #. Έτσι δημιουργούνται κοινότητες που συγκεντρώνουν παρεμφερούς ενδιαφέροντος posts από όλο τον κόσμο. Που εξυπηρετούν: θα ειπωθούν λιγότερα και θα είναι σαφές που δίδεται έμφαση, ενώ μπορείτε να δημιουργήσετε το/ τα μοναδικό/ ά σας # που θα θυμίζει/ ουν μόνο εσάς.
Famous hashtags: #irunmarathon #instagood #kisshappiness #ShareaCoke – σχετικά με το τελευταίο hashtag τι να πούμε γι’αυτή τη μοναδική επιτυχία marketing, που το hashtag συνδυάστηκε με την παραγωγή custom bottles με ονόματα. Επρόκειτο για φαινόμενο που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Υπάρχουν και οι επιχειρήσεις της παλαιάς σχολής που θεωρούν τα social media ανόητα και waste of time. Δεν είναι όμως, και προτείνουμε εάν θέλετε να διατηρηθείτε στο χρόνο να ενσωματώσετε στην marketing πολιτική σας και το social networking. Σιγά Σιγά στην αρχή μέχρι να βρείτε την ταυτότητα σας στις social communities.