Τα websites έχουν διάρκεια ζωής από 2 έως 4 έτη, προκειμένου να θεωρούνται updated με τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας. Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, οι τάσεις αλλάζουν συνεχώς και λόγω των νέων αναγκών που προκπύπτουν από τις καταναλωτικές συνήθειες, είτε ιδιωτών είτε επιχειρήσεων, για να έχουμε ένα σύγχρονο site πρέπει να το ανανέωνουμε συχνά.
Χάριν εξελίξεων, τεχνολογίες που μεσουρανούσαν στο παρελθόν (βλ. Flash) έχουν εκλείψει παντελώς ή έχουν αντικατασταθεί (βλ. WebGL), καθώς όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, πλέον βασικό χαρακτηριστικό & γνώμωνας του Web design είναι η λειτουγικότητα και η συμβατότητα με τα λειτουργικά συστήματα και όλες τις συσκευές.
Το website (προσωπικό ή εταιρικό) είναι η διαδικτυακή σας εικόνα και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί υποδεέστερο της φυσικής παρουσίας ή έδρας. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που χρειάζεται περιποίηση, ανανέωση, αναβάθμιση, ιδιαίτερη προσοχή. Εάν αντιμετωπίζετε τη διαδικτυακή σας εικόνα σοβαρά, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν τα παρακάτω κριτήρια ως προς την επιλογή της εταιρείας κατασκευής:
1. Portfolio
Το Portfolio είναι το πελατολόγιο της εταιρείας. Αποτελεί μια πρώτη ένδειξη για τις κατασκευαστικές δυνατότητες της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα. Για εσάς, τα παραδείγματα κατασκευής, μπορεί να λειτουργήσουν καταλυτικά καθώς στο portfolio ενδέχεται να δείτε sites πανομοιότυπα με αυτό που θέλετε να κατασκευάσετε ή να συλλέξετε στοιχεία και λειτουργίες που επιθυμείτε να εντάξετε στον ιστότοπο σας.
2. Φυσική έδρα
Επειδή οι διαδικτυακές υπηρεσίες δεν απαιτούν φυσική παρουσία, συχνά όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο δε διαθέτουν φυσική έδρα. Σε αυτή την περίπτωση, αναφερόμαστε σε freelancers που επιδιώκουν η όλη επικοινωνία με τον πελάτη να γίνεται ηλεκτρονικώς ή τηλεφωνικώς. Ωστόσο, η κατασκευή ενός site, πολλές φορές απαιτεί την επικοινωνία σε διαπροσωπικό επίπεδο, οπότε βεβαιωθείτε προηγουμένως ότι η εταιρεία με την οποία προτίθεστε να συνεργαστείτε διατηρεί φυσική τοποθεσία κι ανά πάσα στιγμή μπορείτε να συναντηθείτε για διευκρινήσεις και λεπτομέρειες με τους νέους σας συνεργάτες. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε και τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις από “απατεώνες”.
3. Testimonials
Τα Testimonials είναι αναφορές ικανοποιημένων πελατών. Λειτουργούν με τη μορφή σύστασης που προσθέτουν κύρος και αξιοπιστία στην εταιρεία και προσυπογράφουν την ποιότητα των υπηρεσιών της.
4. Εξυπηρέτηση πελατών
Δοκιμάστε την απόκριση της εταιρείας στέλνοντας το email σας ή και τηλεφωνικώς. Η ταχύτητα απόκρισης, η σωστή αντιμετώπιση του πελάτη, η πραγματική λύση στο αίτημα σας αποτελούν ενδείξεις μιας αξιόπιστης εταιρείας που λαμβάνει υπόψιν την ανησυχία του πελάτη της, στόχος της είνα να την κατευνάσει και να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα του. Το να μπορείτε να βρείτε το συνεργάτη σας στο τηλέφωνο ή μέσω email (χωρίς πολύωρες αναζητήσεις κι εκκλήσεις για ενημέρωση) προσδίδει σιγουριά κι ασφάλεια στη μεταξύ σας μελλοντική συνεργασία.
5. Κόστος υπηρεσίας
Φυσικά… η τιμή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην τελική απόφαση! Με μικρή έρευνα μπορείτε να υπολογίσετε πόσο κοστολογούνται sites σαν αυτό που θέλετε να κατασκευάσετε κι έτσι πριν λάβετε την όποια προσφορά να έχετε ήδη μια τάξη μεγέθους του δυνητικού κόστους κατασκευής.
Εάν λοιπόν εκτιμήσετε ότι το νέο σας website είναι Value for Money, τότε προχωράτε στο κατασκευαστικό κομμάτι με την εταιρεία που σας κέρδισε.