To όνομα χώρου ή – όπως είναι πιο γνωστό – το domain name είναι η αφετηρία για ένα website μα συγχρόνως και η πιο σημαντική επιλογή. Επειδή οι “μετακομίσεις” των sites σε νέα domains δεν είναι ποτέ εύκολες και μπορεί να ενέχουν ρίσκο για το SEO του site σας, καλό θα ήταν να πάρετε τα πράγματα σωστά από την αρχή. Δείτε παρακάτω tips για την ορθότερη επιλογή ενός domain name:
1. Κατοχυρώστε το domain name σας απευθείας σε Επίσημο Καταχωρητή.
Αποφύγετε την κατοχύρωση του domain name σας μέσα από μεταπωλητές ονομάτων χώρου και προβείτε σε απευθείας καταχώρηση μέσω Επίσημων Καταχωρητών. Ο κύριος λόγος που θα πρέπει να αποφεύγετε την πρώτη περίπτωση είναι ότι τις περισσότερες φορές η κατοχύρωση γίνεται στο όνομα του μεταπωλητή κι όχι του πραγματικού ιδιοκτήτη και -εμπειρικά- έχει παρατηρηθεί ότι εάν η σχέση σας με το μεταπωλητή έρθει σε ρήξη, θα τεθεί θέμα αμφισβήτησης της κυριότητας του domain σας. Εξ αρχής, με σωστή επιλογή καταχωρητή, αποφύγετε επιπλέον διαδικασίες και κόστη!
2. Επιλέξτε τη σωστή κατάληξη.
Η Ελλάδα έχει το δικό της TLD με κατάληξη .gr. Στις αναζητήσεις που γίνονται από Ελλάδα έχει την ευνοϊκότερη αντιμετώπιση αλλά πέρα από αυτό δηλώνεται συγχρόνως και η εντοπιότητα της επιχείρησης. Μέσω της SigmaWeb που είναι επίσημος καταχωρητής ονομάτων χώρου με κατάληξη .gr μπορείτε να κατοχυρώσετε επιπλέον domain names με κατάληξη .com.gr για να υποδηλώσετε την εμπορική δραστηριότητα, .net.gr κ.α. Δείτε τον αναλυτικό κατάλογο των TLDs εδώ.
3. Κατοχυρώστε πολλαπλά domains.
Σκεφτείτε να έχετε κατοχυρώσει το domainsas.gr και κάποιος ανταγωνιστής να έχει κατοχυρώσει το domainsas.com ή το domainsas.biz. Επειδή κάτι τέτοιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια επισκεπτών, ειδικά αν το ανταγωνιστικό site έχει και καλύτερο page ranking στις μηχανές αναζήτησης, σκεφτείτε εξαρχής να κατοχυρώσετε πολλαπλές παραλλαγές του domain σας.
4. Το domain δεν πρέπει να ξεπερνά τις 3 λέξεις.
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός domain name είναι η μνημόνευση του. Θα πρέπει να είναι εύηχο, ξεκάθαρο και σύντομο ώστε ο χρήστης να το θυμάται εύκολα και να μην παραπέμπεται σε άλλα sites όταν προσπαθεί να σας “εντοπίσει” στις μηχανές αναζήτησης.