Όταν αναζητήσετε στο διαδίκτυο λέξεις όπως φιλοξενία ιστοσελίδας, web hosting κ.α. θα βρεθείτε αντιμέτωποι με εκατοντάδες hosts, σε ελλάδα κι εξωτερικό που τάζουν… τα πάντα!
99,99% Uptime είναι το πιο σύνηθες αλλά και το μεγαλύτερο ψέμα ενός host, όταν δεν μπορεί αποδεδειγμένα να το υποστηρίξει. Αν βρείτε το χρόνο να ασχοληθείτε με την κατάσταση του δικτύου των servers του θα εκπλαγείτε από τα καθημερινά σχεδόν downtime (μερικών λεπτών ή και ωρών). Άλλοτε τιτλοφορημένα ως έκτακτα reboots κι άλλοτε ως προγραμματισμένα, αυτή είναι μια πληροφορία που μπορεί να αποτελέσει μεγάλης βοήθειας για την απόφαση σας. Ακόμη κι όταν ένα reboot είναι όντως προγραμματισμένο, που οφείλεται αυτή η συχνότητα; Μήπως σε κακή & εύθραυστη υποδομή που χρήζει τακτικής συντήρησης; Εσείς είστε διατεθειμένοι σχεδόν κάθε μέρα να έχετε διακοπή της online παρουσίας σας έστω και για ελάχιστα λεπτά; Πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από site, δεν έχετε emails, παραγγελίες κ.τ.λ.
Θα σας τάξουν επίσης συνεχή υποστήριξη (24/7), γνωσιακή βάση, αμέτρητους διαθέσιμους πόρους στο server…. Όλα αυτά που θέλετε να ακούσετε για να πειστείτε! Όσο κι αν η νοοτροπία μας αγγίζει τα όρια της φιλαυτίας, δεν θα πρέπει ποτέ να εκτρέπουμε του στόχου μας που είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη φιλοξενία της επιχείρησης μας στο web.
Θα έχετε παρατηρήσει ότι ως SigmaWeb περιστρεφόμαστε πολλές φορές γύρω από το θέμα, φεύγουμε κι επανερχόμαστε… γιατί στόχος μας είναι να βοηθήσουμε πραγματικά τον καταναλωτή, τον ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας να βρει το συνεργάτη που θα του εξασφαλίσει με αξιοπιστία την Online παρουσία του. O βασικότερος λόγος είναι ότι αγαπάμε και γνωρίζουμε το web hosting σε βάθος, το αντιμετωπίζουμε με ιδιαίτερη σοβαρότητα και συνέπεια, το παρακολουθούμε να αλλάζει και να εξελίσσεται και προσαρμοζόμαστε κάθε φορά στις νέες επιταγές.
Κάποια από τα χαρακτηριστικά ενός κακού host είναι τα παρακάτω (εάν τα αντιμετωπίζετε ήδη δε χρειάζεται να περιμένετε άλλο. Δεν είναι συμπτώσεις, είναι “η κατάσταση”!):
Ανύπαρκτο technical support: Οι μέτριοι ή κακοί host κάνουν το επάγγελμα ευκαιριακά ή σε συνδυασμό με κάτι άλλο. Δεν αποτελεί το core business τους και γι’αυτό το αντιμετωπίζουν σαν πρόσθετη παροχή.
Θα γνωρίζετε σίγουρα εταιρείες που ενώ το αντικείμενο τους είναι η παροχή τηλεφωνικής γραμμής, αποφάσισαν να εισέλθουν και στο χώρο του web hosting με “δελεαστικά” πακέτα φιλοξενίας κι έτοιμους sitebuilders. Σίγουρα δεν πρόκειται για δώρο ούτε χάρισμα, αντιθέτως το πληρώνετε αδρά με όλες τις αρνητικές συνέπειες. Downtime, τεχικά προβλήματα, κάκιστο support με ατελείωτες ώρες αναμονής και προσωπικό που μόνο να σας καθησυχάσει μπορεί κι όχι να σας δώσει πραγματική λύση – βοήθεια.
Αργό Page Load: Όταν, λοιπόν, αυτού του είδους ο host υπερεκτιμά την ποσότητα και ξεχνά την ποιότητα είναι λογικό να επενδύει σε φθηνά / παλιά / μεταχειρισμένα μηχανήματα (servers) τα οποία αποκρίνονται στα requests των επισκεπτών με ρυθμούς χελώνας. Έρευνες έχουν καταγράψει έως και 4 φορές πιο αργή απόδοση στο page loading. Και λόγω της παλαιότητας των μηχανημάτων, της ελλιπούς υποδομής, των μη αναβαθμισμένων εφαρμογών, της υπερφότωσης των servers…
??% Uptime: Τι σημαίνει άραγε το 99,5% Uptime > ότι για 50′ κάθε εβδομάδα το site σας δεν είναι προσβάσιμο. Σχεδόν μια ώρα… λίγο ή πολύ αυτό θα το κρίνετε εσείς! Σε εμάς πάντως ακούγεται υπερβολικά πολύ. Εκτός από το Χ ποσοστό Uptime– το οποίο αντιστρόφως μεταφράζεται σε ποσοστό downtime- λάβετε υπόψιν σας ότι σε αυτό το ποσοστό δεν υπολογίζονται ποτέ τα προγραμματισμένα reboots… τα οποία μπορεί να είναι τακτικά, ειδικά όταν η υποδομή είναι ερασιτεχνική! Άρα ξεφεύγουμε πολύ από το κατά τ’άλλα “απόλυτο” Uptime.
Ανυπολόγιστες & ανεξήγητες χρεώσεις: Χαρακτηριστικό του κακού host… δύσκολα ξεμπερδεύεις και συνεχώς καλείσαι να πληρώνεις για υπηρεσίες που δεν είχες ποτέ προηγούμενη ενημέρωση ή είχες συμφωνήσει. Ακόμη κι όταν δηλώσεις ακύρωση – πράγμα που συνήθως φαίνεται γολγοθάς – εξακολουθείς να χρεώνεσαι ενώ η επιστροφή χρημάτων δε, μοιάζει… ανέκδοτο!
Συνήθως μια μικρή προηγούμενη έρευνα, λίγο σερφάρισμα κι επικοινωνία μέσω email ή τηλεφώνου με το customer support του πιθανού συνεργάτη θα σας δώσει ένα πρώτο feedback για την ποιότητα των υπηρεσιών του.