Σκεφτείτε τον εαυτό σας όχι ως ιδιοκτήτη του website σας αλλά ως επισκέπτη και καταγράψτε όλα εκείνα που σας ενοχλούν κατά την πλοήγηση. Είτε αυτό έχει να κάνει με το εικαστικό είτε με το λειτουργικό είτε με τη δομή της πληροφορίας. Βρείτε τρόπους παρακάτω για να βελτιώσετε αυτό που αποκαλούμε User Experience (Εμπειρία του Χρήστη):
1. Βελτιώστε την ταχύτητα του site σας
Αποφύγετε τις εντυπωσιακές εφαρμογές που καθιστούν το site σας “αργό”. Προτιμήστε την ταχύτητα και το γρήγορο loading από τις εντυπωσιακές εικόνες κι εφαρμογές, γιατί μερικά δευτερόλεπτα αρκούν για να φύγει ένας επισκέπτης.
2. Κάντε τo logo σας Clickable
Tο logo λειτουργεί σαν “φάρος” στο site σας και είναι ο πιο εύκολος και κατανοητός τρόπος για να επιστρέψει ο χρήστης στην αρχική σελίδα, από το να ψάχνει το button “Home” ή να πρέπει να πατήσει πολλές φορές το button back!
3. Ενεργοποιήστε πεδίο “Αναζήτηση”
Είναι πολύ θετικό για το χρήστη να οδηγηθεί άμεσα στο θέμα που τον αφορά από το να αναγκαστεί να ψάξει όλες τις “πιθανές” σελίδες του site για να λάβει τη σχετική πληροφορία. Επίσης, τα μετρήσιμα αποτελέσματα από τις αναζητήσεις των web users είναι για εσάς “σχολείο” προκειμένου να γνωρίζετε – εγγυημένα πλέον – τι είναι αυτό που ψάχνουν οι πελάτες σας ερχόμενοι στο site σας.
4. Απλοποιήστε τις σελίδες σας
Πολλές φωτογραφίες, σκόρπια κείμενα και ανακοινώσεις, διαφορετικές γραμματοσειρές και μεγέθη ή χρώματα, widgets κι εφαρμογές… Τι κάνουν; Φορτώνουν τη σελίδα σας και αποσταθεροποιούν τον επισκέπτη. Ίσως η σελίδα σας να μην ξεκίνησε με “τέτοιο φορτίο” αλλά με τον καιρό οι ανάγκες να οδήγησαν σε extra προσθήκες. Ελαφρύνετε τη σελίδα από τα περιττά και καθοδηγήστε με σαφή τρόπο το χρήστη.
5. Βοηθήστε τον επισκέπτη
Αν ευελπιστείτε να αλληλεπιδράσετε με τον επισκέπτη και τον ωθείτε στο να διαδράσει μαζί σας μέσω Call-to-Action ενέργειες, μην τον αφήνετε μετέωρο στον κυβερνοχώρο αν κάτι δεν πάει καλά! Βοηθήστε τον με μηνύματα για το τι είναι αυτό που πρέπει να κάνει ή τι έκανε λάθος. Για παράδειγμα, εάν πρέπει να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας αναγράψτε σε roll-over πλαίσια τι πληροφορία πρέπει να εισάγει σε κάθε πεδίο ή εάν αναγράψει μη αποδεκτό τύπο email ενημερώστε τον ότι πρέπει να το αναγράψει ορθά.
Το να οδηγείται σε μια λευκή σελίδα ή να καλείται να ξανασυμπληρώσει την ίδια φόρμα (όλα τα πεδία) μη γνωρίζοντας τι έφταιξε, είναι ενοχλητικό.
6. Μάθετε από τα Στατιστικά
Υπάρχουν πολλά εργαλεία μέτρησης στατιστικών του website σας από τα οποία μπορείτε να μάθετε πολλά! Σας προτείνουμε να δείτε πέρα από τους αριθμούς (page views, είτε unique visitors, είτε clicks κ.α.) και να ξεκινήσετε να μεταφράζετε αυτά τα αποτελέσματα. Μια σελίδα μπορεί να έχει μικρό χρόνο παραμονής όχι γιατί αυτό που παρουσιάζει δεν είναι ενδιαφέρον αλλά γιατί παρουσιάζεται με λάθος τρόπο. Πάρετε feedback από τις μετρήσεις και κινηθείτε αναλόγως.
Στη SigmaWeb με κάθε λογαριασμό φιλοξενίας έχετε πλήρη πρόσβαση σε cPanel όπου σας διατίθενται εντελώς δωρεάν αξιόπιστες και προχωρημένες εφαρμογές μέτρησης στατιστικών όπως αυτή των Awstats.
7. Είστε συμβατοί με όλους τους web users?
Το site σας δείχνει πραγματικά υπέροχο… αλλά μόνο στη δική σας οθόνη; Τότε είναι σαν να μην έχετε καθόλου site! Δοκιμάστε το website σας σε όλους τους browsers (Chrome, Mozilla Firefox, Opera, I.E. κ.α.) αλλά και σε όλες τις συσκευές που πλοηγούνται στο διαδίκτυο (smartphones, laptops, desktops, tablets κ.α.). Μόνο με αυτό τον τρόπο θα δείτε τι βλέπουν οι άλλοι όταν επισκέπτονται το site σας κι αν αυτό που βλέπουν σας αντιπροσωπεύει και είναι ίδιο με αυτό που θέλετε να δουν.
Η λύση για εγγυημένη συμβατότητα του site σας με όλες τις “smart συσκευές” υπάρχει και πρώτη η SigmaWeb σας την παρουσίασε στην οικονομικότερη εκδοχή της αγοράς. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην ενότητα Sigma Responsive .